انواع المنت شیشه ای

انواع المنت شیشه ای را بشناسید (مقایسه + ویژگی ها)

المنت های شیشه ای بیشترین میزان گرما را در میان بقیه المنت های حرارتی تولید می کنند. همانطور که می دانید المنت شیشه ای از آلیاژ نیکل و کروم ساخته می شود و مانند یک فنر بین لوله ی شیشه ای به جنس پیرکس یا کوارتز قرار می گیرد. 

به همین دلیل در برابر دمای بالا، ضربه یا لرزش شدید، بسیار مقاوم هستند و دچار شکستگی نمی شوند. در این مقاله انواع المنت شیشه ای مختلف شامل المنت شیشه ای تابشی ، لوله ای، ضد اسید، المنت شیشه ای هواپز، یخچال و المنت هیتر برقی را همراه با کاربرد های هر کدام از آن ها به شما معرفی می کنیم.

انواع المنت شیشه ای

به صورت کلی المنت های شیشه ای به 2 دسته ی المنت های رفلکتوری و ساده تقسیم می شوند. رنگ شیشه پشتی در المنت های رفلکتوری مات و سفید رنگ است. 

ولی در مدل ساده از شیشه معمولی استفاده شده است. همچنین المنت های شیشه ای از لحاظ نوع کانکشن به دو نوع المنت یک سر و المنت های دو سر تقسیم بندی می شوند. انواع المنت شیشه ای در مدل های مختلف را در ادامه مطلب معرفی می کنیم.

1- المنت شیشه ای تابشی :

المنت شیشه ای تابشی

المنت تابشی دو سر المنت است و در اشکال مختلفی مانند دو قلو، صاف، گرد و امگا تولید می شود. از المنت تابشی برای کاربرد های مختلف خانگی و صنعتی استفاده می شود و به طور معمول به رنگ شیری شفاف و سیاه و سفید تولید می شود.

2- المنت شیشه ای لوله ای :

المنت شیشه ای لوله ای

این نوع المنت ها یک سر هستند و در یک سر دارای محل اتصال هستند و در سر دیگر بسته هستند. همچنین این نوع المنت های لوله ای باید به طور کامل عایق بندی شده قرار گرفته باشند. زیرا نباید راه نفوذی برای هیچ گونه مایعاتی مخصوصا مایعات اسیدی به داخل آن ها وجود داشته باشد.

خرید و استعلام قیمت انواع المنت شیشه ای
برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت میتوانید بصورت 24 ساعته با ما در تماس باشید.

3- المنت شیشه ای ضد اسید :

المنت شیشه ای ضد اسید

این نوع المنت به دلیل وجود غلاف کوارتز یا پیرکس مقاومت بالایی در مقابل تمامی انواع اسید ها دارد. همچنین المنت ضد اسید در قسمت خارجی ضد آب است و در محیط های مرطوب دچار خوردگی یا پوسیدگی نمی شود.

4- المنت شیشه ای یخچال :

المنت شیشه ای یخچال

یکی از جدید ترین ویژگی هایی که در یخچال و فریزر وجود دارد، سیستم یخ زدایی خودکار آن ها است. که در این سیستم از المنت شیشه ای یخچال استفاده می شود. 

طریقه کار این المنت به گونه ای است که هنگام عملیات یخ زدایی، برق در آن آزاد می شود. سپس با تولید گرما و منتقل کردن آن گرما توسط المنت شیشه ای مخصوص یخچال، سیستم یخ زدایی به کار می افتد و یخ و برفک یخچال را به طور کامل از بین می برد.

5- المنت شیشه ای هیتر برقی :

المنت شیشه ای هیتر برقی

یکی از مدل های و انواع المنت شیشه ای مختلف ، المنت عیتر برقی است. همان طور که از اسمش مشخص است از این نوع المنت ها در ساخت هیتر های برقی استفاده می شود. 

این المنت ها توسط تبدیل انرژی برق به گرما و تابش حرارت تولید شده به محیط، باعث گرما بخشیدن به محیط می شوند. در ساخت این المنت ها از سرامیک استفاده می شود. 

زیرا سرامیک در شرایط گرم و حرارت بالا، دچار شکستگی یا ذوب شدگی نمی شود. المنت های هیتر برقی معمولا در سایز متوسط 24 سانتی متر تولید و به بازار عرضه می شوند.

6- المنت شیشه ای هواپز :

المنت شیشه ای هواپز

یکی دیگر از انواع المنت شیشه ای المنت هواپز است که در ساخت هواپز های برقی از این نوع المنت استفاده می شود. طول این المنت ها معمولا 25 سانتی متر است. از ویژگی های آن نیز می توان به مقاومت بالا در برابر نوسانات برق اشاره کرد.

کاربرد های المنت شیشه ای

کاربرد های المنت شیشه ای

پس از بررسی و آشنا شدن با انواع المنت شیشه ای بهتر است تا با کاربرد های هر کدام نیز آشنا شوید تا بتوانید بسته به نیاز خود بهترین مدل از انواع المنت شیشه ای را خریداری کرده و به کار ببرید. 

برای درک و شناخت راحت تر هر کدام از المنت های شیشه ای که در بالا به آن ها اشاره کردیم، کاربرد هر کدام را در جدول به طور خلاصه معرفی می کنیم.

نوع المنت کاربرد ها
المنت شیشه ای تابشی بخاری برقی ، راکتور سیالات ، مخزن نفت و گاز ، آسفالت و صنعت پلاستیک
المنت شیشه ای لوله ای وان های آبکاری ، وان اسیدی
المنت شیشه ای ضد اسید صنایع آبکاری ، صنایع شیمیایی
المنت شیشه ای یخچال یخ زدایی یخچال و فریزر
المنت شیشه ای هیتر برقی گرمای تابشی در هیتر برقی
المنت شیشه ای هواپز حرارت در هواپز برقی

بهترین نوع المنت شیشه ای کدام است؟

بهترین نوع المنت شیشه ای

با توجه به هر کدام از کاربرد های انواع المنت شیشه ای گفته شده در این مطلب، برای خرید و استفاده از آن ها باید طبق نیاز خودتان نوع المنت شیشه ای مد نظرتان را خریداری کنید. 

از آن جایی که هر کدام از این المنت ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند بهتر است با مطالعه و تحقیق المنتی را خریداری کنید که سازگاری کامل با محیط و دستگاه مد نظرتان را داشته باشد. تا دچار خسارت یا آسیب های بزرگ به دستگاه یا پروژه نشوید. 

به طور مثال اگر برای صنایع شیمیایی بزرگ مانند صنعت پلاستیک نیازمند المنت هستید، بهترین گزینه المنت های شیشه ای تابشی هستند. 

همچنین اگر برای تعمیر یا ساخت یخچال فریزر نیازمند المنت هستید، حتما از المنت های مخصوص برای یخ زدایی یخچال یا فریزر استفاده کنید. زیرا با استفاده نکردن از المنت مخصوص یخچال برای یخ زدایی، میزان کارکرد المنت در از بین بردن یخ بسیار کاهش یافته و احتمال سوختن یخچال و فریزر خیلی بالا می رود.

همچنین اگر به صورت خیلی تخصصی نیازمند مشاوره کامل برای خرید المنت مخصوصا در صنایع بزرگ هستید یا هنوز نمی دانید که کدام یک از انواع المنت شیشه ای را خریداری کنید، می توانید با شماره تلفن ۳۳۹۵۸۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان جهت خرید و راهنمایی کامل درباره انواع المنت شیشه ای دریافت کنید.

جمع بندی

المنت های شیشه ای پر کاربرد ترین نوع از المنت ها هستند. به دلیل تولید حرارت بسیار بالا، کارایی خوب و قیمت مناسب تر نسبت به بقیه المنت ها، بسیار مورد استفاده در صنایع مختلف قرار می گیرند. اگر در هر صنعت یا وسیله ای نیاز به حرارت بالا و مناسب دارید، می توانید با خرید المنت شیشه ای از تولید کنندگان معتبر، نیاز خود را بر طرف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *