المت شیشه ای یا سرامیکی

المنت شیشه ای یا سرامیکی (مقایسه کامل)

دو نمونه از رایج ترین المنت های موجود برای تولید حرارت، المنت های شیشه ای و المنت های سرامیکی هستند. در این مقاله تفاوت ها و کاربرد های هر کدام از این المنت ها را بیان می کنیم. همچنین اگر نمی دانید که بسته به نیازتان المنت شیشه ای یا سرامیکی را انتخاب کنید، در این مقاله به پاسخ خود می رسید.

بررسی تفاوت و ویژگی های المنت شیشه ای و سرامیکی

المنت شیشه ای

برای اینکه بخواهیم تفاوت های المنت شیشه ای و سرامیکی را بررسی کنیم، ابتدا باید به طور کامل تر و جداگانه با هر دو نوع المنت های شیشه ای و سرامیکی آشنا شویم.

المنت شیشه ای که با نام المنت کوارتز نیز شناخته می شود و با گاز هالوژن پر می شود. این نوع المنت میزان افزایش دما تا 2600 درجه سانتی گراد را انجام می دهد. در المنت های شیشه ای حرارت خیلی سریع تولید می شود. 

زیرا جریان الکتریکی را از مقاومت های مخصوص رد کرده و توسط آن اشعه مادون قرمز تولید می کند. از ویژگی های این المنت می توان به انتقال سریع دما، عاری از اشعه مضر uv و دوست دار محیط زیست بودن اشاره کرد. 

اجزای سازنده المنت شیشه ای شامل شیشه کوارتز، سیم کروم نیکل، سرامیک و سرپیچ است. جنس شیشه در این نوع المنت نیز از پیرکس و کوارتز تولید می شود. زیرا جنس شیشه در این نوع المنت ها باید به گونه ای باشد که در حرارت بالا دچار شکستگی نشود.

المنت سرامیکی

در ساخت المنت های سرامیکی جریان برق انتقالی از طریق رسانا به سرامیک می رسد و سرامیک داخل یک پوشش فلزی قرار می گیرد. با استفاده از المنت های سرامیکی به این دلیل اینکه گرما به صورت یکنواخت در محیط پخش می شود، از میزان اتلاف انرژی و حرارت تا حد بسیار زیادی کاسته می شود. 

سرامیک به دلیل خصوصیات خاص خود، از جریان الکتریکی که دریافت می کند گرما را می گیرد و به پوشش فلزی اطرافش منتقل می کند. به همین دلیل پوشش فلزی اطراف میله سرامیکی، شروع به گرم شدن می کند و گرما را به صورت یکنواخت به محیط اطرافش نیز منتقل می کند.

حال که به صورت کلی با المنت های شیشه ای و سرامیکی آشنا شدیم، برای شناخت بیشتر به بررسی تفاوت ها و ویژگی های هر کدام از آن ها می پردازیم.

ویژگی های المنت شیشه ای :

ویژگی های المنت سرامیکی :

با توجه به ویژگی ها و تفاوت های هر دو نوع این المنت ها باید بگوییم که هر دو نوع، در دستگاه ها و کاربرد های مختلف کارایی و عمکلرد مخصوص به خودشان را نشان می دهند. پس برای انتخاب راحت تر بین این دو نوع المنت تا انتهاب مطلب با ما همراه باشید تا طبق کاربرد های هر کدام، آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

کاربرد های المنت شیشه ای و سرامیکی

المنت سرامیکی یا شیشه ای

پس از بررسی تفاوت ها و ویژگی های هر کدام از انواع المنت شیشه ای یا سرامیکی بهتر است تا کاربرد های هر کدام از آن ها را نیز برای تصمیم گیری و انتخاب بهتر بدانیم.

کاربرد های مهم المنت شیشه ای :

کاربرد های مهم المنت های سرامیکی:

المنت های سرامیکی نیز کاربرد های متعددی دارند. از مهم ترین کاربرد های آن می توان به:

اشاره کرد. همان طور که می دانیم هر دو نوع المنت شیشه ای یا سرامیکی کاربرد های بسیار زیاد دیگری نیز دارند که این مطلب گنجایش اشاره به همه آن ها را ندارد.

بین المنت شیشه ای یا سرامیکی کدام را انتخاب کنیم؟

المنت سرامیک

برای انتخاب بین این دو نمونه المنت شیشه ای و سرامیکی باید بر طبق کاربرد های آن ها نیاز های خود را بسنجید تا بتوانید بهترین گزینه را برای دستگاه خود انتخاب کنید.

همانطور که از ویژگی ها و کاربرد های هر کدام از این المنت ها مشخص است، اگر در کار های صنعتی و بسیار پیشرفته مانند صنایع ذوب یا آلومینیوم نیاز به المنت دارید، المنت های سرامیکی انتخاب بهتری برای شما هستند. 

از آن جایی که مقاومت بالایی در برابر شوک های حرارتی و دما های بالا دارند و از طرفی قیمت مناسب در برابر طول عمر بالا دارند، برای صنایع بزرگ و عملیات صنعتی کارخانه ها مناسب تر هستند. 

برای اطلاع از قیمت و خرید این المنت با بالا ترین کیفیت موجود می توانید به صفحه قیمت المنت سرامیکی مراجعه کنید.

همچنین اگر در صنایعی مانند غذا یا امور آزمایشگاهی به المنت نیاز دارید، المنت های شیشه ای به دلیل ابعاد مناسب، کم مصرف بودن، تابشی بودن گرما و … گزینه مناسب تری برای شما محسوب می شوند. 

برای اطلاع از قیمت و خرید بهترین و با کیفیت ترین المنت های شیشه ای در بازار نیز می توانید به صفحه قیمت المنت شیشه ای مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان درباره خرید یا رفع سوالات خود در مورد اینکه المنت شیشه ای یا سرامیکی برای نیاز و کار شما مناسب تر است، می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۳۳۹۵۸۴۳۰ تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما شما را به سمت خریدی راحت و مناسب، راهنمایی کنند.

مقایسه المنت شیشه و سرامیکی به زبان جدول

المنت کوارتز

برای درک راحت تر ویژگی های این دو المنت و گرفتن تصمیم آسان برای انتخاب بین المنت شیشه ای یا سرامیکی بهتر است تا بر اساس یک جدول این دو محصول را با هم مقایسه کنیم.

المنت شیشه ای المنت سرامیکی
فاقد سر و صدا و آلودگی صوتی مقاومت حرارتی بالا
مصرف کم انرژی و برق استحکام مکانیکی بالا
وزن سبک مقاومت زیاد در برابر شوک حرارتی
قیمت مناسب طول عمر بالا
تابش و حرارت بالا و مناسب انتقال گرمای متعادل و یکنواخت

جهت انتخابی بهتر، راحت تر و حرفه ای تر و اطلاع از قیمت هر کدام از انواع المنت شیشه ای یا سرامیکی می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۳۹۶۴۰۶ تماس حاصل کنید و با مشاوره رایگان با کارشناسان ما، انتخابی اصولی داشته باشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «المنت شیشه ای یا سرامیکی (مقایسه کامل)»

  1. قطعا المنت سرامیکی برای کرسی برقی بهتر چون المنت هالوژنی نور مادون قرمز تولید می‌کنه برای بدن ضرر داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *