المنت حرارتی چیست

المنت حرارتی چیست؟ (هر آنچه باید بدانید)

کاربرد حرارت و گرما در دنیای امروز بسیار زیاد است. یکی از بهترین و رایج ترین راه های حرارت دهی و گرم کردن قالب ها، سیالات و … استفاده از المنت های حرارتی است. جنس المنت های حرارتی از نیکل کروم است و در توان های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.

المنت های حرارتی از یک رشته سیم های نیمه هادی تشکیل می شوند که مقاومت بسیار بالایی دارند. با توجه به این ویژگی ها و کاربرد های فراوان و مهم المنت حرارتی در صنعت، بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین نوع المنت حرارتی با کیفیت بالا هستند.

اگر شما نیز قصد دارید بدانید که بهترین مرکز خرید المنت حرارتی چیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا یک توضیح جامع درباره المنت حرارتی، انواع آن و نکات خرید بهترین المنت حرارتی را بیان کنیم.

المنت حرارتی چیست؟

المنت حرارتی لوله ای

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از اینکه المنت حرارتی چیست بیان کنیم، باید بگوییم المنت حرارتی یک وسیله است که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند.

همانطور که گفتیم جنس المنت های حرارتی از نیکروم است و از رشته سیمی تشکیل شده است که دور یک نوع هسته از جنس سرامیک نسوز پیچیده می شود. این هسته سرامیکی قابلیت تحمل جریان های الکتریکی بالا را دارد و تا دما های بسیار زیاد خاصیت داغ شدگی دارد.

با کمک المنت های حرارتی، نسل جدیدی از تجهیزات الکترونیکی برای تولید حرارت و برای آسایش زندگی انسان مانند سشوار ها، هویه، بخاری ها و هیتر های برقی، اتوی لباس و مو، سرخ کن ها، آبگرمکن ها و … به وجود آمده اند.

همچنین المنت های صنعتی با ویژگی های خاص خود یک عضو مهم و حیاتی در صنایع بزرگی مانند کشتی سازی، کوره ها، ذوب پلاستیک، پمپ های تخلیه فشار، آبگرمکن های ضد زنگ، پردازش فلز، صنعت مواد غذایی، صنایع شیشه و سرامیک، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه ها، تولید لوازم خانگی و … محسوب می شوند.

حال حتما برای شما سوال پیش امده است که روش کار المنت حرارتی چیست؟ زمانی که المنت حرارتی انرژی الکتریکی را دریافت می کند، مقاومتش افزایش می یابد.

با توجه به میزان مقاومت نسبت به جریان الکتریکی در مواد سازنده المنت حرارتی، میزان گرما نیز متغیر است. میزان مقاومت المنت های حرارتی بر اساس سطح مقطع و طول سیم های آن اندازه گیری می شود. پس از آن با اهم، توان المنت اندازه گیری می شود.

المنت حرارتی
جهت خرید انواع المنت حرارتی از تولیدی الکترورسا با ما در تماس باشید

یکی از مهم ترین نکات در مورد المنت های حرارتی، این است که نمی توانید از سیم های المنت به صورت مستقیم و به تنهایی استفاده کرد. زیرا احتمال برق گرفتگی و اتصال الکتریکی وجود دارد. همچنین با این کار، انتقال دما به کندی و بسیار آرام صورت می گیرد.

این اتفاقات در نهایت باعث ایجاد شکستگی در سیم المنت می شود. به همین دلیل سیم های المنت حرارتی را درون یک روکش از جنس عایق حرارتی قرار می دهند. این روکش ها باعث بهتر منتقل شدن دما و کاهش اتصالات الکتریکی یا برق گرفتگی می شوند.

انواع المنت حرارتی

المنت حرارتی بزرگ

المنت های حرارتی در صنایع مختلفی کاربرد دارند. به عنوان مثال در صنایه ذوب آهن، تزریق پلاستیک، پتروشیمی و … از المنت های حرارتی استفاده های زیادی می شود. در حالی که در بین کاربرد های فراوان المنت حرارتی، در همه صنایع از یک نوع آن استفاده نمی شود و انواع مختلفی از المنت های حرارتی به کار برده می شوند. برخی از پر کاربرد ترین و رایج ترین انواع المنت های حرارتی شامل موارد زیر هستند :

  • المنت حرارتی سرامیکی
  • المنت میله ای
  • المنت فشنگی
  • المنت حرارتی شیشه ای
  • المنت هیتر برقی
  • امنت حرارتی فلنج دار
  • المنت تسمه ای
  • المنت حرارتی استخری
  • المنت کویل هیتر

انواع دیگری از المنت های حرارتی نیز وجود دارند ولی به رایج ترین و پر کاربرد ترین انواع آن اشاره کردیم. برای شناخت بیشتر انواع مختلف المنت های حرارتی به صورت کامل و تخصصی تر، می توانید به مقاله انواع المنت حرارتی مراجعه کنید.

چطور بهترین المنت حرارتی را انتخاب کنیم؟

المنت حرارتی برش

قبل از اقدام به خرید المنت حرارتی برای صنعت یا لوازم خانگی و تاسیسات خود، ابتدا نیاز سنجی کاملی انجام دهید تا متوجه شوید کدام نوع از المنت های حرارتی مناسب برای کاربرد مورد نیاز شما، مناسب است. بعد از شناخت کامل انواع المنت های حرارتی و کاربرد های آن ها، بهتر است روش ها و نکاتی را برای خرید بهترین و با کیفیت ترین المنت حرارتی در نظر بگیرید.

1. اعتبار تولید کننده

اگر به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین المنت حرارتی در بازار هستید، حتما از تولید کننده های معتبری که سابقه کاری بالا و اصالت زیادی دارند خرید خود را انجام دهید.

2. کیفیت بالای محصولات

از آن جایی که المنت های حرارتی عضوی حساس و مهم در صنعت هستند، توجه به کیفیت آن ها حرف اول در صنعت را میزند. حتما هنگام خرید المنت حرارتی به کیفیت متریال اولیه و درجه کیفی ساخت محصول توجه کنید.

3. قیمت مقرون به صرفه

در شرایط اقتصادی امروزه، همه افراد به دنبال خرید محصولات با کیفیت ولی با قیمت مناسب هستند. حتما از تولید کننده های معتبر و با سابقه مانند مجموعه الکترورسا خرید خود را انجام دهید تا بتوانید محصولاتی مرغوب ولی قیمت مناسب تهیه کنید.

4. عرضه مستقیم

یکی از بهترین ویژگی های مجموعه فروش انواع المنت حرارتی، تولید مستقیم است. با خرید از تولیدی به دلیل حذف واسطه ها و عرضه مستقیم کالا، قیمت نهایی محصول کمتر از سایر شرکت ها برای مشتری تمام می شود.

با توجه به این نکات، یکی از بهترین روش ها برای خرید المنت حرارتی با کیفیت و مرغوب، خرید از مرکز های فروش و کارخانه های تولید کننده معتبری مانند مجموعه بزرگ الکترورسا است. شرکت الکترو رسا با بیش از 15 سال سابقه، با ارائه کلیه محصولات الکترونیکی صنعتی توانسته رضایت همه مشتریان خود را تا به امروز به دست بیاورد.

برای اطلاع از قیمت و محصولات الکترورسا و کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع المنت های حرارتی با کیفیت و ارزان قیمت تولید شده در کارخانه بزرگ الکترورسا، می توانید به صفحه قیمت المنت حرارتی مراجعه کنید.

نتیجه گیری

از آن جایی که انواع مختلفی از المنت های حرارتی تولید می شوند، همانطور که گفتیم مهم است که با توجه به نیاز خود و کاربری صنعت مد نظرتان، بهترین نوع المنت را انتخاب کنید تا آسیبی به چرخه تولید و سرمایه شما نرسد. در این مقاله به موضوعاتی مانند المنت حرارتی چیست ، انواع آن و نکات خرید بهترین المنت حرارتی پرداختیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *