انواع المنت حرارتی

انواع المنت حرارتی صنعتی : معرفی 0 تا 100 + مقایسه

المنت های حرارتی یکی از مهم ترین ابزار ها برای تولید حرارت و گرما در صنایع مختلف هستند. به طور کلی کار اصلی المنت این است که انرژی الکتریسیته را به گرما تبدیل کرده و به محیط اطرافش منتقل می کند. 

با توجه به نیاز بشر در صنایع مختلف، انواع المنت حرارتی های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربرد های خاص خود هستند. 

در این مطلب تمامی مدل های انواع المنت حرارتی صنعتی را به همراه ویژگی ها و مزایا هر کدام به شما معرفی می کنیم. همچنین روش هایی برای انتخاب بهترین المنت برای استفاده در صنعت را هم بیان می کنیم.

انواع المنت حرارتی

همانطور که می دانید دنیای المنت ها تنها به یک یا دو مدل محدود نمی شود. به صورت کلی انواع مختلفی از المنت های حرارتی صنعتی در بازار وجود دارند که هر کدام بسته به ویژگی های خاصشان، کاربرد های مختلفی در صنایع متفاوت دارند. در ادامه مطلب انواع المنت های حرارتی را معرفی می کنیم.

1- المنت تسمه ای

المنت تسمه ای

2- المنت تخت یا صفحه ای

این المنت همانند اسمش، ظاهری شبیه به تسمه دارد و با روکش گالوانیزه یا استیل تولید می شود. همچنین تا گرمای 700 درجه جزو بهترین المنت های حرارتی صنعتی قرار گرفته است.

قیمت المنت تسمه ای

المنت تخت_

در ساخت این المنت از آلومینیوم که سبک تر و مقاوم تر از بقیه فلزات است، استفاده می شود. این المنت ها قابل ارتقا هستند و می توانند سوراخ ها و شکاف ها را نیز پر کنند.

قیمت المنت تخت

3- المنت سرامیکی

المنت سرامیکی

همانطور که اسم این المنت مشخص است، از سرامیک برای ساخت آن استفاده می شود که طول عمر بالایی دارد. همچنین مقاومت بالایی دارد و نسوز است.

قیمت المنت سرامیکی

4- المنت سیلیکون کارباید

المنت سیلیکون کارباید

نام گذاری این المنت به دلیل استفاده از دانه های کارباید سیلیکونی با خلوص بالا است که برای ساخت سیلندر لوله ای یا میله از آن استفاده می شود. این المنت می تواند در دمای 1600 درجه نیز کار کند.

قیمت المنت سیلیکون کارباید

5- المنت شیشه ای

المنت شیشه ای

برای ساخت این المنت از کوارتز استفاده می شود که با گاز هالوژن پر می شود و با دمای بالا تر از 2600 درجه نیز کار می کند. ویژگی این المنت نیز انتقال گرما به صورت تابشی است. همچنین نصب راحت، بدون سر صدا بودن و صرفه جویی در انرژی نیز از ویژگی های آن است و نیاز به پیش گرما نیز ندارد.

قیمت المنت شیشه ای

6- المنت ضد اسید

المنت ضد اسید

برای ساخت این نمونه از انواع المنت حرارتی صنعتی از استیل، تیتانیوم و شیشه های کوارتز و پیرکس استفاده می شود که در برابر اسید مقاوم هستند. همچنین در قسمت بیرونی نیز ضد آب هستند.

قیمت المنت ضد اسید

7- المنت فشنگی

المنت فشنگی

این المنت کارتریجی نیز نامیده می شود. به دلیل طاهر دراز، قطر کم، لوله ای و باریک بودن در قطعه های فلزی که سوراخ دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. المنت فشنگی دارای ویژگی های استهلاک کم، انتقال سریع خرارت، کاهش هزینه ها و قیمت مناسب است. همچنین ضد زنگ است.

قیمت المنت فشنگی

8- المنت فلنج دار

المنت فلنج دار

این نوع المنت مصرف انرژی پایین، اقت حرارتی و گرمای سریعی کع منتقل می کند، برای افزایش ذمای مایعات استفاده می شود. المنت فلنج دار تنوع زیادی دارد و قابلیت سفارشی سازی نیز دارد.

قیمت المنت فلنج دار

9- المنت فنری

المنت فنری

برای ساخت این المنت ها از سیمی با مقاومت الکتریکی که دور یک استوانه از جنس سرامیک یا خاک نسوز ساخته می شوند، تشکیل شده اند. جنس آن ها نیز از کروم، نیکل یا الوکروم است. از ویؤگی های آن می توان به اشغال فضای کم، توان حرارتی بالا و کش آمدن تا 3 برابر ابعاد خودشان اشاره کرد.

قیمت المنت فنری

10- المنت کویل هیتر

المنت کویل هیتر

این المنت بهترین گزینه برای گرما در محیط های کوچک و بسته است. از بهترین ویژگی های آن نیز می توان به راندمان بالا و افت فشار کم کم اشاره کرد. همچنین سرعت انتقال گرمای آن نیز زیاد است.

قیمت المنت کویل هیتر

11- المنت میله ای

المنت میله ای

این مدل از انواع المنت حرارتی صنعتی تطبیق پذیری بالایی دارد و در اشکال مختلف مانند گرد، سه گوش و … عرضه می شود. از لحاظ سطح مقطع، سول و … تنوع بالایی دارند و از جنس روکش هایی مثل آلومینیوم،مس یا استیل ساخته می شوند. این المنت ها انتقال گرما تا 600 ولت و کارایی در دمای 870 درجه را دارا هستند.

قیمت المنت میله ای

12- المنت سیلیکونی

المنت سیلیکونی

این المنت به شکل ورقه ای و کمربندی ساخته مس شود و انعطاف پذیری بالایی دارد. از سیلیکون تولید می شود که باعث انتقال گرمای سریع، وزن سبک، طول عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت می شود. سیم این المنت نیز از جنس نیکل کروم رم ساخته شده است.

قیمت المنت سیلیکونی

13- المنت فین دار

المنت فین دار

این المنت ها از پره های گالوانیزه الکتریکی ساخته شده اند که باعث انتقال گرمای مطلوب و کاهش لرزش پره ها در سرعت بالا می شود. این المنت ها نقش مهمی در صنعت دارند و در پروسه عمل آوری و صنایع شیمیایی برای افزایش سرعت انتقال حرارت استفاده می شوند.

قیمت المنت فین دار

کاربرد انواع المنت های حرارتی

حال که با انواع المنت های حرارتی مختلف آشنا شدید، بهتر است تا درباره کاربرد های هر کدام نیز اطلاعاتی به دست بیاورید تا اگر قصد خرید هر کدام از المنت های را دارید، بتوانید به راحتی المنت مناسب صنعت خودتان را انتخاب و خریداری کنید. کاربرد های هر المنت را به صورت جدول در در ادامه مطلب بیان می کنیم.

نوع المنت کاربرد های المنت
المنت تسمه ای صنایع ذوب ، قالب گیری
المنت تخت یا صفحه ای پر کردن فضا ها ، صنایع کاشی و سرامیک
المنت سرامیکی سشوار صنعتی ، گرم کردن مایعات و گاز ها
المنت سیلیکون کارباید کوره شیشه ، کوره ذوب ، کوره غلتکی و خلاء
المنت شیشه ای صنایع پتروشیمی و نساجی ، الکترونیک ، امور آزمایشگاهی ، صنایع فیلم و چاپ
المنت ضد اسید وان های اسید ، صنایع آبکاری
المنت فشنگی ریخته گری و اکستروژن ، سلول سوختی ، میله آب بند و گرمایش مخازن
المنت فلنج دار تولید لوازم برقی ، مخازن مایعات ، صنایع شیمیایی
المنت فنری لوازم خانگی مانند اتو،پلوپز، سماور و ... ، گرمکن های قابل تزریق پلاستیک ، تنور برقی
المنت کویل هیتر گرمایش فر، لوله، مخز، کولر، داکت هوا و ... ، صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی
المنت میله ای لوازم خانگی مانند ماشین ، لباسشویی، اتو ... ، صنایع هسته ای و گرمایش آب ، استخر و ...
المنت سیلیکونی گرمایش از کف برقی
المنت سماوری سمار و کتری برقی

چگونه بهترین نوع المنت حرارتی را انتخاب کنیم؟

انواع المنت حرارتی صنعتی

حال که با ویژگی ها و کاربرد های انواع المنت های حرارتی آشنا شدید، حتما برایتان سوال پیش امده که بهترین المنت حرارتی را که با نیاز و صنعت مان هماهنگی داشته باشد چگونه و از کجا خریداری کنیم. 

برای خرید المنت حرارتی توجه به یک سری نکات باعث می شود تا بتوانید بهترین نمونه از انواع المنت حرارتی را خریداری و استفاده کنید. زیرا خرید المنتی که با ویژگی ها و نوع دستگاه شما همخوانی نداشته باشد، باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر و خیارت مالی هنگفت می شود. 

برخی نکات برای خرید بهترین المنت حرارتی صنعتی شامل موارد زیر است:

1. توجه به اصالت تولید کننده :

برای خرید بهترین مدل از انواع المنت حرارتی صنعتی، به میزان اعتبار و سابقه کاری تولید کننده توجه ویژه ای کنید. زیرا با خرید از تولیدی نا معتبر، محصول بی کیفیتی خریداری کرده و باعث آسیب و خسارت های زیادی می شوید و سرمایه شما نیز از بین می رود.

2. میزان تجربه تولید کننده :

بدیهی است که هر چه میزان سال های فعالیت تولید کننده بیشتر باشد، رضایت مشتریان نیز بیشتر است. به طوری که با تحقیق درباره کارنامه کاری تولید کننده از میزان اعتبار محصولاتش نیز آگاه می شوید.

3. کیفیت تولید محصولات :

یکی دیگر از نکاتی که برای خرید بهترین نمونه از انواع المنت حرارتی باید در نظر بگیرید، توجه به کیفیت تولید محصولات است که بتوانید بهترین محصول را با کیفیت بالا خریداری کنید.

4. قیمت مناسب محصولات :

عوامل زیادی روی قیمت محصولات تاثیر می گذارند. ولی بهتر است تا با خرید از تولید کننده معتبر که قیمت محصولاتش معقول و مناسب است، هزینه های خود را کاهش دهید.

با توجه به تمامی این نکات، بهترین کار این است که از تولید کننده با سابقه و معتبر خرید خود را انجام دهید تا نگران هیچ کدام از این نکات و مشکلات ناشی از خرید بد نباشید. 

تولیدی الکترورسا بهترین و معتبر ترین تولید کننده و عرضه کننده محصولات الکترونیکی با دو دهه سابقه فعالیت است. برای کسب اطلاعات جامع، مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت انواع المنت حرارتی صنعتی می توانید به صفحه خرید المنت حرارتی مراجعه کنید و خریدی مطمئن از محصولی با کیفیت را تجربه کنید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم انواع مختلفی از المنت ها با کاربرد ها و خصوصیات خاص تولید و عرضه می شوند. مهم است که با توجه به ویژگی های المنت، بهترین نوع آن را بسته به نوع صنعت خودتان انتخاب کنید تا حرارت مورد نیازتان را دریافت کرده و باعث آسیب به دستگاه یا صنعت خود نشوید.

4 دیدگاه دربارهٔ «انواع المنت حرارتی صنعتی : معرفی 0 تا 100 + مقایسه»

  1. آرزو مهرداد

    با سلام المنت سیلیکونی رو میشه داخل پارچه به کار برد و در عین حال خطرات برق گرفتگی یا سوختگی و اتصال رو نداشته باشه،در واقع المنتی میخوام که درجه حرارتش خیلی پایین باشه تا حدی که گرما داشته باشه ولی نسوزاند و مثلا بتونه با دو سه تا باطری قلمی کار کنه،آیا همچین چیزی وجود داره؟اگه میشه لطفا جواب بدین،خیلی ممنونم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *